Ekonomi

Boeing nakit sıkışıklığı nedeniyle 10 milyar dolar borçlandı

Boeing Co. (NYSE:BA) Pazartesi günü başarılı bir şekilde borç piyasasına girerek 10 milyar dolar topladı. Bu hamle, havacılık devinin ilk çeyrekte, özellikle en popüler uçağı olan 737 MAX’in üretimindeki yavaşlama nedeniyle 3.93 milyar dolarlık önemli bir nakit yakımı ile karşı karşıya kalmasıyla gerçekleşti.

Şirketin kredi notu, Ocak ayında bir 737 MAX 9’da kabin paneli kapı tapasının havada patladığı bir olayın ardından derecelendirme kuruluşları tarafından “önemsiz” statüsünün hemen üzerinde değerlendirildi. Bu olay, Boeing’in mevcut krizden çıkmaya çalışırken karşılaştığı zorlukları daha da arttırdı.

Yatırımcılar ve analistler, yaklaşan borç yükümlülüklerine karşılık olarak Boeing’in tahvil piyasaları aracılığıyla finansman arayışına girebileceğini tahmin ediyorlardı. Şirketin 12 milyar dolardan fazla tutarındaki borcunun vadesi 2025 ve 2026 yıllarında dolacak.

Aynı gün, kredi derecelendirme kuruluşları Boeing’in yeni kıdemli teminatsız tahvillerine neredeyse çöp notu verdi. S&P BBB- notu verirken, Moody’s Baa3 olarak derecelendirdi. Moody’s, ticari uçak sektöründeki zayıf performansa rağmen Boeing’in genel iş profilinin sağlam kaldığını ve bunun da bölümün 2026 yılına kadar karşılaşabileceği sürekli zorlukları dengelemeye yardımcı olabileceğini belirtti.

Tahvil ihracından elde edilen gelirin, S&P tarafından belirtildiği üzere, 2025 yılında vadesi dolacak 4,3 milyar dolarlık bir yükümlülük de dahil olmak üzere mevcut borcunun vadesi öncesinde Boeing’in likiditesini desteklemesi amaçlanıyor.

Boeing’in borç arzına ilgi yüksekti ve kaynaklardan gelen raporlar tahvile sekiz kat fazla talep geldiğini gösteriyordu. Bu durum, yatırımcıların şirketin kredibilitesine ve gelecekteki beklentilerine duyduğu güçlü güveni göstermektedir.

Tahvil satışına Bank of America, Citi, JPMorgan ve Wells Fargo gibi büyük finans kuruluşları öncülük etti.

Boeing borç ihracı konusunda doğrudan yorum yapmamayı tercih etti. Ancak şirket, Finans Direktörü Brian West tarafından geçen hafta yapılan bir açıklamaya atıfta bulundu. West, Boeing’in ihtiyatlı bilanço yönetimine olan bağlılığını vurgulayarak, yatırım derecesini korumayı ve fabrika ve tedarik zincirinde istikrarı desteklemeyi amaçladığını belirtti.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu